may Allah Bless you

Monday 30 May 2011

penghijrahan dan wahyu

Diriwayatkan 'Umar bin Al-Khattab: Aku mendengar Rasul Allah berkata, "pahala perbuatan bergantung pada niat dan setiap orang akan mendapatkan pahala sesuai dengan apa yang telah ia bermaksud Maka barangsiapa berhijrah untuk manfaat duniawi atau bagi seorang wanita untuk berkahwin.penghijrahannya itu adalah untuk apa yang dia berhijrah . "



Dikisahkan 'Aisha: (ibu dari orang yang beriman setia) Al-Harith bin Hisham bertanya kepada Rasul Allah "wahai Rasul Allah Bagaimana Inspirasi Ilahi diwahyukan kepada mu!?" Rasul Allah menjawab, "Kadang-kadang (diungkapkan) seperti bunyi loceng, bentuk Inspirasi adalah yang paling sukar dari semua dan kemudian keadaan ini berlalu 'mati selepas saya telah memahami apa yang terinspirasi. Kadang-kadang malaikat datang dalam bentuk seorang lelaki dan berbicara dengan saya dan saya memahami apa katanya. "'Aisha menambah: Sesungguhnya saya melihat Nabi yang sedang diilhamkan Illahi pada hari yang sangat dingin dan melihat Keringat jatuh dari dahinya (sebagai Inspirasi selesai).

No comments:

Post a Comment

nama anak-anak