may Allah Bless you

Sunday 29 May 2011

peristiwa di gua hiraq


Dikisahkan 'Aisha: (ibu dari orang yang beriman setia) yang dimulainya Inspirasi Ilahi untuk Rasul Allah adalah dalam bentuk mimpi yang baik yang datang benar seperti cahaya terang hari, dan kemudian kasih pengasingan itu diberikan kepadanya. Ia digunakan untuk pergi dalam pengasingan di gua Hira di mana ia digunakan untuk menyembah (Allah sahaja) terus-menerus selama beberapa hari sebelum keinginannya untuk melihat keluarganya. Ia digunakan untuk membawa makanan perjalanan untuk tinggal dan kemudian kembali ke (isterinya) Khadija untuk memuat makanannya seperti-bijaksana lagi sampai Kebenaran tiba-tiba turun ke atas dirinya saat ia berada di gua Hira. Malaikat itu datang kepadanya dan memintanya untuk membaca. Nabi menjawab, "Saya tidak tahu bagaimana membaca. Nabi menambah," Malaikat itu menangkap saya (paksa) dan menekan saya begitu keras bahawa saya tidak tahan lagi. Dia lalu melepaskanku dan sekali lagi meminta saya untuk membaca dan saya menjawab, "Saya tidak tahu bagaimana membaca." Kemudian dia menangkap saya lagi dan menekan saya untuk kedua kalinya sampai aku tidak tahan lagi. Dia lalu melepaskanku dan sekali lagi meminta saya untuk membaca tapi sekali lagi saya menjawab, "Saya tidak tahu bagaimana membaca (atau apa yang harus saya baca)?" Kemudian dia menangkap saya untuk ketiga kalinya dan menekan saya, dan lalu melepaskanku dan berkata, "Bacalah dalam nama Tuhanmu, yang telah menjadikan (semua yang ada) telah mencipta manusia dari segumpal darah. Baca! Dan Tuhanmu adalah Maha Pemurah. " Lalu Rasul Allah kembali dengan Inspirasi dan jantungnya berdetak keras Lalu ia pergi ke Khadijah binti Khuwailid. Dan berkata," Cover me! Tutupi aku! "Menutupi Mereka dia sampai rasa takutnya sudah berakhir dan selepas itu dia menceritakan semuanya yang telah terjadi dan berkata," Aku takut sesuatu yang mungkin terjadi pada saya. "Khadijah menjawab," Tidak! Demi Allah, Allah tidak akan pernah aib anda. Anda tetap hubungan baik dengan sanak dan kerabat anda, membantu golongan miskin dan miskin, melayani tetamu-tetamu anda dengan  murah hati . "Khadijah kemudian menemani dia untuk sepupunya Waraqa bin Naufal bin Asad bin 'Abdul' Uzza, yang , selama Tempoh PreIslamic menjadi seorang Kristian dan digunakan untuk menulis dengan huruf Ibrani. Ia akan menulis Injil dalam bahasa Ibrani sebanyak yang Allah inginkan dia menulis. Dia adalah orang tua dan telah kehilangan penglihatannya Khadijah berkata. untuk Waraqa , "Dengar kisah anak saudara anda, ya sepupu saya!" Waraqa bertanya, "Wahai anak saudaraku! Apa yang telah kamu lihat "Rasul Allah menggambarkan apa yang telah dilihatnya. Waraqah berkata,"? Ini adalah orang yang sama yang menyimpan rahsia (malaikat Jibril) yang Allah telah dihantar ke Musa. Saya berharap saya masih muda dan boleh hidup sampai waktu ketika orang-orang anda akan berubah anda keluar. "Rasul Allah bertanya," Apakah mereka akan mengusir saya keluar? "Jawab Waraqah di afirmatif dan berkata," Siapa pun (orang) yang datang dengan sesuatu serupa dengan apa yang anda bawa dirawat dengan permusuhan, dan jika aku harus tetap hidup sampai hari ketika anda akan berubah maka saya akan menyokong anda sangat "Tapi setelah beberapa hari Waraqa meninggal dan Inspirasi Ilahi juga berhenti sejenak. sementara. Dikisahkan Jabir bin 'Abdullah Al-Ansari ketika berbicara tentang masa jeda dalam wahyu melaporkan pidato Nabi "Sementara aku sedang berjalan, tiba-tiba aku mendengar suara dari langit. Aku mendongak dan melihat malaikat yang sama yang telah mengunjungi saya di gua Hira 'duduk di kerusi di antara langit dan bumi. Aku takut padanya dan kembali ke rumah dan berkata, "Bungkus saya (dalam selimut)." Dan kemudian Allah yang Kudus berikut Ayat-ayat (Quran): 'O kamu (iaitu Muhammad)! terbungkus dalam pakaian! " Bangunlah dan memperingatkan (orang-orang terhadap Hukuman Allah ),...  'dan padang pasir berhala. " (74,1-5) Setelah itu wahyu mula datang kuat, sering dan teratur. "

No comments:

Post a Comment

nama anak-anak